close
這張照片大家應該不陌生 LOL  

我還沒真正要和大魔王布入紅毯拉!!

 我在等我的訂婚戒指 ~IM WAITING FOR U~WAITING FOR U ~ 好白吃還是不要唱好了 = =

但大魔王還沒問我,就認為我會say yes

所以~我們倆就開始預定明年要登記註冊的事

什麼? 台灣請不請?    

 當然請阿,因為我ㄚ罵身上有病疾.加上阿公老人家怎可能讓他們長途旅行!要太不孝!!


所以.....一場在台灣 ,一場再romania大魔王家囉 

恩.但台灣那場也沒那麼快  而且......我還不知道要邀誰說真的

先讓我準備好uk的吧   


當你看到我這篇文章 ,我還沒打完 ,因為被manager突然臨時叫去改成12點上班..........靠腰喔

 UK要結婚,TO GO Register Office 去申報



但是!!!!!!!!!!!!!!!!!! 因為我和大魔王不是english 所以我門要多一道程序 

就是合法證明  Legal Requirements 

......我先寫到這邊 :(  因為他們又打電話 叫我早點到 老闆和經理要和我說話 = =  

也不知道說什麼~~不過似乎也沒有眼皮跳 不是壞事~~
因為這篇要收集很多資料! = =  畢竟 我不想亂亂了事   



大魔王吵著我要去上班前要抱抱

其實他只想在我懷裡吧 = =   


有時不知道誰是女生 這麼愛撒嬌!!!!!!!!!!  
 不過我愛阿!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

今晚不用收店 ,決定要把他寫完 


對不起大家 :( 原本有4小十多還可以寫 
 
-------------------------我回到家囉-  --------------------

親愛的姊妹 看到你們留言  SO HAPPY 

我要趕快來寫    這一篇無法搞笑  

話說大魔王和我為了打一通電話去city concil還不小心吵了架,差點在UK結不了婚 ...
不過後來五分鐘後和好那樣= =  他只是壓力大響鬧脾氣的死小孩那樣~
 .


 ...(意思是可以在他國家或是台灣那樣)

但這樣很麻煩,我們兩想說既然之後會在UK繼續半VISA . 在UK直接公證.之後也省掉要翻譯的繁雜過成

看看第一步囉~





你看他那什麼臉 = = (上面那張照片拉)
 
安排的第一步,要相UK 政府宣布我適合法在英國 -- Legal Requirements 


 A notice is a legal document identifying the two people getting married and the place of marriage.
  兩個人要和結婚 還有地點  (明年五月底.地點就Birmingham 結婚註冊中心 台灣請客慢點那樣  要存錢阿) 


英國這邊和台灣不一樣,因為怕你重婚,所以在結婚前要給他們通知,
他們會功告14~16天,如果這期間沒有人大鬧註冊中心說 XX人已經結婚,

 
過16天之後~你就可以結婚啦 (別問我為什麼 = =  老娘也不知道 就入境隨俗 按照規矩囉!!)
Your notice is publicly displayed for fifteen days, 
 after which the authority for your marriage or civil partnership can be granted.
 


 

 靠背   大魔王屬於EU,我並不屬於 所以
If you or your partner are subject to immigration control, you need to give notice of a marriage or civil partnership.
移民局會管制我 ............我需要的文件有 
When you give notice to marry or register your civil partnership, 
 you must bring evidence of your names, addresses, ages and nationalities.

 有姓名 ,地址 還有國籍的資料  

1. council tax  繳交國家TAX的收據 (市政府依據的PAPER,上面有我和大魔王資料)
2. PASSPORT 護照

 
If you do not bring them, it may not be possible to take your notice of marriage. 
Please note that documents must be originals.  一定要原件,copy不被接受= =!!! 
 
council tax bill, the other could be a bank or building society statement or a utility bill. Other documents you need to bring are birth certificates, passports, change of name deeds and any documents showing the termination of any previous marriage or civil partnership.


 Your notice to marry or register your civil partnership is valid for one year if it is given in England, Wales or Northern Ireland, or for three months if it is given in Scotland. 通知其限只有一年,代表你要在通知完的一年之內結婚!


 
 
Since 9 May 2011, you do not need to obtain a Certificate of Approval before you marry or register your civil partnership~YA省一筆錢! 我記的這個好貴ㄟ!!

UK真的什麼都想要錢 
You will need to make an appointment by ringing 0121 675 1000 - option 4

   打電話預約時間. 我九月打以經排到11月底 夭壽喔 世那麼多人要結婚!!


 
NOTICE OF MARRIAGE 結婚給第一步找他們驗證護照和合法證明,選日子結婚請繳交33.5磅
£33.50 for entry of each notice payable to the Superintendent Registrar
You may pay by:
CASH     CREDIT CARD - VISA card or MASTERCARD    DEBIT CARD


MARRIAGE CEREMONY FEES:

REGISTER OFFICE Registrar's attendance at ceremony + one marriage certificate
£43.50 payable to the Registrar on the day
You may pay by:
CASH
結婚當天預約公證的房間和一張結婚證書 ,43.5磅, 請繳現金! 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
APPROVED PREMISES within Birmingham Registration District
Ceremony on a Saturday, Sunday or Bank Holiday + one marriage certificate
£380 payable to Birmingham City Council in advance (this includes the advance booking fee)
You may pay by:
CASH
CREDIT CARD - VISA card or MASTERCARD
DEBIT CARD
CHEQUE, by post only, drawn on a UK bank

APPROVED PREMISES within Birmingham Registration District
Ceremony on a Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday or Friday + one marriage certificate
£295 payable to Birmingham City Council in advance (this includes the advance booking fee)
You may pay by:
CASH
CREDIT CARD - VISA card or MASTERCARD
DEBIT CARD
CHEQUE, by post only, drawn on a UK bank

APPROVED PREMISES outside Birmingham Registration District:
Fees are set locally by the Local Authority - contact the local Register Office for information

好了ㄟ  我竟然寫完了,其實還有很多東西 但是那是我私底下要用準備的  好多阿




來閒聊好了,有關之後要辦理visa

大魔王昨天和我說 "你有想過你兩年前問的==可以和你回家嘛? 這句話,讓我們兩個現在在一起,有結婚的打算嘛" 

  其實老娘我是布知道啦,但那時候其實有想把大魔王直接帶回家台灣 娶了那樣 
 
但我怕嚇到我老母和老爸~所以還是緩緩



 
其實我這篇還想貼另一樣東西 , 結婚之後 -------要改護照成 大魔王的姓  是的. 沒錯!我會變成 hxxx yx LEUXX 

天阿!!我的FAMILY NAMEㄚ ..........but 沒關西,因為台灣生份證上他要性我的~~大魔王會姓蔡拉 哇哈哈哈哈


那時候,我手頭上有

1.UK公證的法律結婚證明 ,我也是已婚

2.大魔王和我從一開始認識到在一起以及結婚前照片 (還有雙方家庭和照那樣) 



那時候要申請的VISA ===如果你是嫁英國人 申請You should apply using application form FLR(M).


If you are a national of a country from outside the European Economic Area (EEA) and your partner is an EEA national exercising Treaty Rights in the UK, you should not be applying on form FLR(M).
因為大魔王不是英國人 我也不屬EU 要申請 http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitecontent/applicationforms/eea/eea21.pdf 

 


 
 As a family member of an EEA national, you should apply for a residence card or permanent residence under EEA Regulations on form EEA2 or EEA4 depending on your circumstances  (eea4世永久居留,在EEA2兩年後那樣)
要準備的文件有 



 photographs: 
Two identical colour passport-size photo of yourself with your name written on the back of each one
Two identical colour passport-size • photographs of any family members applying with you with their full names written on the back of each one


 Documents provided with the application must be originals.
 valid passport 

 • all relevant documents specified in • the form  所有表格理註明文件


complete all sections of the form as required
 
 
 1.You will need to apply for a biometric residence permit as part of your application to extend your stay.(生物居留證(BRP).)
生物居留證,簡單來說,是個很變態的東西. 
ㄟ不是啦 ,那是你在入境英國他會讓你按指紋,還有填寫那張卡有顯示你出入英國的記錄 
申請時間要七個工作天= ="


English Language Requirement .

最後  準備好 要POST出去.我大概會回台灣POST 如果可以的畫會兩周就收到那樣 
 
You must submit your application by post, to the address on the front of the application form. All applications can be made by post under European law.


 我們處理所有的應用程序在6個月  要等六個月!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


對不起我又當眾發怒了........
 
just......6個月我的護照不在身邊..那很恐怖ㄟ!!!

 



喜歡請留言  我會超高興 ㄎㄎ 

arrow
arrow
    全站熱搜

    水晶仔&蔡飛龍 發表在 痞客邦 留言(24) 人氣()